Toplu ulaşım sorunlarına SMS'li çözüm

ANTALYA Büyükşehir Belediyesi, hizmete açtığı 'Toplu Taşıma Bilgilendirme Sistemi' ile  gelen şikâyet ya da talebe SMS ile cevap veriyor. Sistemle, 4 ayda toplam 156 bin 585 çağrı cevaplandı.

Toplu ulaşım sorunlarına SMS'li çözüm

ANTALYA Büyükşehir Belediyesi, hizmete açtığı 'Toplu Taşıma Bilgilendirme Sistemi' ile  gelen şikâyet ya da talebe SMS ile cevap veriyor. Sistemle, 4 ayda toplam 156 bin 585 çağrı cevaplandı.

19 Şubat 2018 Pazartesi 13:14
Toplu ulaşım sorunlarına SMS'li çözüm

Büyükşehir Belediyesi, yenilenen çağrı sistemi ile vatandaşa anında yanıt veriyor. Ekim ayında hizmete giren 'Toplu Taşıma Bilgilendirme Sistemi' ile vatandaş ulaşımda yaşadığı sıkıntıları ya da önerisini 0242 606 07 07 çağrı merkezine bildiriyor. En geç üç saniye içinde kendisine muhatap bulan vatandaş, ilgili birime aktarılıp talebini iletiyor. Çözüm için ilgili birimler hemen harekete geçiyor. Durum değerlendirilip, çözüme ulaşıldıktan sonra vatandaş SMS'le bilgilendiriliyor. Toplu Taşıma Bilgilendirme Sistemi'nin hizmete girmesinin üzerinden geçen 4 aylık sürede toplam 156 bin 585 çağrı yanıtlandı.

MUHTAR BİZZAT ARADI
Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel de Toplu Taşıma Bilgilendirme Sistemi'nin hızı ve işlerliğini geçtiğimiz gün yaşanan bir olayda test etti. Göçerler Mahalle Muhtarı Nadir Doğan, Başkan Türel'e toplu taşıma güzergâhı ile ilgili bir talebini dile getirdi. Türel, muhtar Doğan'a, hemen Toplu Taşıma Bilgilendirme Sistemi'ni arayarak, talebine anında yanıt bulabileceğini, hatta birlikte test edebileceklerini söyledi. Başkan Türel'in yanında merkezi arayan Nadir Doğan, hiç beklemeden sorununu iletme imkânı buldu. Talebi alınan muhtarın telefonuna SMS aracılığı ile saniyeler içinde bilgi mesajı gönderildi.

3 SANİYEDE VATANDAŞ TEMSİLCİSİ
Antalyalıların sistemle ilgili izlemesi gereken yöntem şöyle:

"0242 606 07 07 numaralı çağrı merkezini arayan vatandaşlar durak numarasıyla hat sorgulama, Antalyakart işlemleri ve ulaşım danışma ve şikayet hattı seçeneklerinden birini seçiyor. Arayan vatandaşların Ulaşım Danışma ve Şikayet Hattını tuşlamaları durumunda herhangi bir bekleme süresi olmaksızın ortalama 3 saniye içinde vatandaş temsilcisine bağlanıyor. Öneri, talep ve şikâyetlerini ileten vatandaşların talebi oluşturuluyor ve görüşmenin sonunda yine saniyeler içinde telefonlarına bilgi mesajı gönderiliyor. Gerekli işlemler tamamlandığında yine vatandaşa bu kez talebinin veya şikayetinin sonuçlandığı bilgisi ulaştırılıyor."

ARAÇ İÇİ KAMERALAR HİZMETTE
Aynı zamanda Toplu Taşıma Bilgilendirme Sistemi araçlarda değerli eşyalarını unutan veya herhangi bir olumsuzlukla karşılaşan vatandaşlara da yardımcı oluyor. Vatandaşların olayın gerçekleştiği hat ve saat bilgilerini paylaşmaları durumunda araç kamera kayıtları incelenerek, sorun çözüme kavuşturuluyor.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.