Rus krizi SPA sektörünü de vurdu

RUSYA'daki ekonomik kriz nedeniyle turizm sektöründe yaşanan düşüş, SPA sektöründe de endişe yol açtı. Royal Spa İşletme Müdürü Dürdane Çakmak, kaybın turizmin alt sektörü olan kuyum ve deri mağazaları, SPA merkezleri ile birlikte alternatif turizm alanları için de büyük bir tehdit olduğunu söyledi

14 Nisan 2015 Salı 09:18
Rus krizi SPA sektörünü de vurdu
Turizmde Antalya'nın en büyük iki pazarından biri olan Rusya'da yaşanan ekonomik krizin etkileri, turizm sektörünün birçok alanında olumsuz etkilerini gösteriyor. Rixos Downtown Antalya Royal Spa İşletme Müdürü Dürdane Çakmak, yaklaşan turizm sezonunda Rusya'daki ekonomik kriz ve Avrupa'daki imaj sorununa değindi. Sektörün Rus ve Avrupa pazarlarında düşüş beklendiğini ifade eden Çakmak, "Turizmde tesislerin ve acentelerin yaşadığı kayıplar, turizmin alt sektörü olan kuyum ve deri mağazaları, SPA merkezleri ile birlikte alternatif turizm alanları için de büyük bir tehdit" dedi.

KRİZDEN HERKES ETKİLENECEK

Yaklaşan turizm sezonu öncesinde turist sayısında beklenen düşüşün sadece oteller ve acenteleri olumsuz etkilemediğini belirten Dürdane Çakmak, Antalya'da A'dan Z'ye pek çok sektöre olumsuz etkileri olduğunu söyledi. Çakmak, "Şu anda turizmdeki düşüş sadece otelciler ve acentecileri olumsuz etkileyecekmiş gibi konuşuluyor. Antalya'da şehir içindeki esnaftan, otel içerisindeki SPA ve fotoğrafçıya kadar herkesi olumsuz etkileyecek" dedi.

PAZAR ÇEŞİTLİLİĞİNİN ÖNEMİ

Antalya'da turizmden beslenen birçok sektörün olduğunu dile getiren Çakmak, turist sayısının azalmasının gıda toptancısından havuz kimyasalı satan firmalara herkesi etkileyeceğini kaydetti. Antalya'nın bu düşüşü en az hasarla atlatması için pazar çeşitliliğinin arttırılması ve Rusya dışında farklı destinasyonlara ciddi tanıtımlar yapılmasının önemine değinen Çakmak, "Pazar çeşitliliği kazanılırsa kayıp minimuma indirilebilir" tavsiyesinde bulundu. Antalya'nın birçok doğal güzelliğin yanı sıra dünyaca ünlü markalara sahip olduğunu da söyleyen Royal Spa Müdürü Dürdane Çakmak, "Aspendos, Perge, Olimpos gibi dünyanın bildiği yerlere sahibiz. Bunun yanı sıra dünyanın en bilinir markası Noel Baba'ya ev sahipliği yapıyoruz. Ancak bunları iyi tanıtıp kullanamıyoruz. Antalya için geniş bir tanıtım atağı yapılırsa hem bilinirliği hem de Antalya imajına önemli katkı koyar" dedi.
 

Son Güncelleme: 14.04.2015 13:04
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.