Haber Merkezi-
Erişebilir ve kapsayıcı eğitim ortamı
Özel eğitime verilen önemin altını çizen Aksu İlçe Milli Eğitim Müdürü Cahit Öztürk,’’ Özel eğitime önem verdiğimizden dolayı orta ve ağır düzeydeki öğrencilerimizin bir arada bulunduğu ve bunların çok katlı binalar yerine tek katlı binalarda ulaşımın daha kolay olduğu toplumumuzda ki orta ve ağır düzeydeki öğrencilerin eğitiminin daha önemli olduğu karar verdik. Daha sonra ne yapabiliriz diye düşündük. Eski İlçe Milli Eğitim müdürlüğünün orasını düşündük . Doğanın içinde, ağaçların arasında olduğu için okulumuzu oraya taşıdık. Bu okulumuz 1. Ve 2. kademeden oluşuyor. Bunlarda ilkokul ve ortaokul düzeyidir. Bir de bizim Mustafa Kemal Özel Eğitim okulumuz var. Oradan mezun olduktan sonra iş dünyasına atılabilirler. Orada yiyecek içecek bölümü var. Farklı alanlarda var tabi el sanatları da var . Çocuklar el becerilerini geliştiriyorlar. Bizim burada bir çocuğumuzun bir düğmeyi iliklemesi bir eğitimdir, ayakkabı bağıcını bağlaması eğitimdir. Bunlarda eğitim sürecimizin meyvesidir. Sırada sandalyede düzgün oturması, kaşıkla yemek yemesi, dişlerini fırçalaması, sosyal iletişim becerileri, toplum kuralları bunlar hayata adaptasyonu sağlıyor asıl temel amacımız da bu bizim.’’ dedi.
Ötekileştirilmeyen bir eğitim modeli
Aksu Özel Eğitim Uygulama Okulu’nun kurucu müdürü Turgay Kızılboğa, Binanın 2008 yılından itibaren Aksu İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından kullanıldığını, ardından özel eğitim uygulama okuluna dönüştürüldüğünü belirtti. Kızılboğa, uygulama okulunda orta-ağır zihinsel engelli ve otizmli öğrencilerin eğitim aldığını, bu okulların 1. kademe (ilkokul), 2. kademe (ortaokul) ve 3. kademe (lise) olarak sınıflandırıldığını söyledi. Okulun amacı, Aksu ve çevresindeki orta-ağır zihinsel engelli ve otizmli öğrencilerin tek bir merkezde toplanması olduğunu da belirtti. Kurucu müdür Kızılboğa, “Bu çocuklar normal okullarda ötekileştiriliyor. Ama burada, kendilerine ait bir okulda oldukları için sosyal anlamda daha rahat hissediyorlar. Eğitim olarak buradaki öğrenciler orta ağır zihinsel engelli, orta ağır otizmli çocuklar. Dolayısıyla zihinsel algılama seviyesi düşük oluyor. Aynı zamanda konuşma sıkıntısı olan ve fiziksel yetersizliği olan çocuklarımızda var . Dolayısıyla burada ki okulumuzun asıl amacı; Çocukları hayata katmak , hayatta ben de varım demeyi sağlamak’’ ifadelerini kullandı.
Devletin özel eğitime yatırımı büyük
Başta İl Milli Eğitim Müdürü , İlçe Milli Eğitim müdürlerine yaptıkları katkılarından dolayı teşekkür ettiğini belirten Aksu Özel Eğitim Uygulama Okulu 1. Ve 2. Kademe okulunun müdürü Selman Çelik, Devletin özel eğitime yaptığı yatırımlar takdir edilecek düzeydedir. Öğrenciler evlerinden servisle alınıp, yine evlerine bırakılmakta; okulda öğle yemekleri verilmekte ve ihtiyaç halinde yardımcı rehber personelimiz çocuklara eşlik etmektedir. Eğitim içeriği konusunda ise ,Türkçe ve matematik gibi temel derslerin yanı sıra, iletişim, beslenme, sağlık, güvenlik, fiziki etkinlikler gibi derslerle öğrenciler destekleniyor. Nisan ayında önümüzde yılın planlamasını yaparak Murtuna mahallesinde ,Çamköy mahallesinde , Pınarlı mahallesinde olan okullardaki çocukların hepsini önümüzde ki yıl buraya gelecek şekilde planlama yaptık. Önümüzdeki yıl 4 tane servisi Aksu’nun her tarafını kapsayacak şekilde ve yaklaşık 23 öğrenci ile eğitim öğretim faaliyeti devam edecek. Tabi bu öğrencilerin büyük bir çoğunluğu orta ağır zihinsel engelli, 4 tane öğrencimiz ise orta ağır otizmli çocuklar .İl dışından kadrolu 6 öğretmenimiz atandı. 4 tane ortaokul 2. Kademe , 2 tane ilkokul 1 kademeden planlama olarak da 7 tane sınıfımız olacak. Duyu bütünleme sınıfımız var. Bu süreçte fenomen Mehmet Yıldırım bize destek oldu. Aksu sürücü kursundan Hakan Demir Ezen , İsveç’te yaşayan Türk vatandaşımız Fatma hanım bizlere destek oldu. Alanya’dan Melisa hanım destek oldu, öğretmen arkadaşlarımız da destek oldu. 2025 eğitim- öğretim yılına binamızı hazırladık. 7 sınıf 14 öğretmen ve müdür yardımcımla birlikte yeni eğitim-öğretim yılı için tüm hazırlıklar tamamlanmıştır.’’ dedi.
Berinsu Fırat