Facebook insanı mutsuz ediyor
Amerika’nın Utah Valley Üniversitesi, Facebook’un insanları neden mutsuz ettiğine dair yeni bir araştırma gerçekleştirdi. Sosyologlar tarafından yürütülen araştırmada, sosyal ağda geçirilen zamanla birlikte insanları nasıl hayatındaki konumu arasındaki ilişki dikkate alındı. Yaklaşık 425 öğrencinin katıldığı araştırmada, öğrencilere Facebook’ta kaç arkadaşları olduğu ve sosyal ağda ne kadar zaman geçirdiği soruldu. Bunların yanı sıra ilişki durumu, yaşı, cinsiyet, ırk ve dini inancı da dikkate alınan öğrencilere hayatı adil bulup bulmadıkları gibi sorular da yöneltildi.

NE KADAR ÇOK VAKİT GEÇİRİYORSANIZ O KADAR MUTSUZSUNUZ
Bilgi Çağı’nın haberine göre, Facebook’ta ne kadar çok zaman geçirirseniz mutsuz olma olasılığınız o kadar yüksek. Zira, Facebook’ta sık zaman geçiren kişiler diğer arkadaşlarının kendilerinden çok daha iyi bir hayata sahip olduğunu düşünerek mutsuz oluyor. Uzun süre Facebook’ta kalan kişiler, hayatın adil olmadığını ve diğerlerinin kendilerinden çok daha mutlu olduğuna inanıyor. Üstelik bu kişiler, kendilerinden çok daha mutlu olduğuna inandıkları› bu kişileri tanımasalar bile bu kanıya kapılabiliyor. Yine araştırmanın dikkat çekici sonuçlarından biri de Facebook’ta sosyalleşmektense gerçek arkadaşlarıyla yüz yüze sosyalleşen kişilerin daha mutlu ve hayata daha olumlu baktığı gerçeği. Bu kişiler Facebook’taki kişilere göre daha sosyal olurken, sosyal ağda sürekli olarak paylaşılan mutlu fotoğrafların da kişilerin mutsuz hissetmesinde etkisi olduğu belirtiliyor.


Haftanın sözü
Vereni ‘MAĞRUR’ alanı ‘MAHCUP’ etmeyen tek şey ‘SEVGİ’dir… Ve insan içindeki sevgisinin ağırlığınca ‘İNSAN’dır… "



TÜRK OLMAK;
Arabaya koşulan ilk atın vatanında,
İlk yazılı antlaşmanın imzalandığı yurtta,
Yazının bulunduğu,
Paranın icat edildiği
Her metrekaresinden bereket fışkıran bu yurtta,
Kalkınmak için yabancı sermaye beklemektir.
 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.