Antalya’da 4. etap raylı sistem için bakanlığa çağrı: “Artık lüks değil, zorunluluk”

Antalya Büyükşehir Belediye Meclis Üyesi Erkan Çelik, Antalya’da 4’üncü Etap Raylı Sistem için ilgili bakanlığa çağrıda bulunarak, “Artık lüks değil zorunluluktur” dedi

09 Aralık 2025 Salı 14:11
Antalya’da 4. etap raylı sistem için bakanlığa çağrı: “Artık lüks değil, zorunluluk”

Antalya’da artan trafik yoğunluğu karşısında 4. Etap Raylı Sistem Projesi’nin Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından devralınarak yapımına başlanması gerektiği yönündeki çağrılar güçleniyor. Antalya Büyükşehir Belediye Meclisi Üyesi Erkan Çelik, projenin Antalya’nın geleceği açısından ertelenemez bir ihtiyaç olduğunu belirtti.

“Trafik yükü kapasiteyi aştı, 4. Etap zorunluluk hâline geldi”

Kentteki ulaşım sorunlarının yerel imkânları aşar boyuta geldiğini vurgulayan Çelik, 4. Etap Raylı Sistem’in Antalya’nın trafik sorununa kalıcı çözüm üretecek tek stratejik yatırım olduğunu söyledi. Çelik, “Bu projenin Bakanlık tarafından üstlenilmesi, Antalya’nın hem bugünü hem de geleceği açısından hayati önem taşımaktadır.” dedi.

Antalya trafiğinde rekor artış

TÜİK’in Ekim 2025 verilerine göre, Antalya’da trafiğe kayıtlı araç sayısı 1 milyon 662 bin 110’a ulaştı. Son 6,5 yılda 591 bin 578 yeni araç trafiğe eklenirken, bu rakam aylık ortalama 7.489 araçlık bir artışa işaret ediyor.

Motosiklet yoğunluğunda Türkiye’de ikinci sırada bulunan Antalya’da; misafir araçlar, kiralık araçlar, turizm sezonu araçları ve günübirlik ziyaretçi araçları dâhil edildiğinde kentin fiilî araç yükü resmi rakamların çok üzerine çıkıyor.

“39 milyon yolcu ile Antalya Türkiye’nin vitrinidir”

Ulaştırma Bakanlığı verilerine göre Antalya Havalimanı ile Gazipaşa–Alanya Havalimanı, yılın ilk 11 ayında toplam 39 milyon yolcu ağırladı. Çelik, bu rakamların Antalya’nın yalnızca yerel bir şehir değil, Türkiye ekonomisi için kritik bir merkez olduğunu gösterdiğini vurguladı.

“Bakanlık Türkiye genelinde 30’a yakın metro projesini devraldı; Antalya da yararlanmalı”

Türkiye’de metro projelerinin Bakanlık tarafından devralınması uygulamasının başarılı sonuçlar verdiğini hatırlatan Çelik, İstanbul’dan Trabzon’a kadar birçok şehirde Bakanlığın 30’a yakın projeyi üstlendiğini söyledi.

“Bu modelde proje maliyeti, belediyenin İller Bankası payından en fazla %5 oranında kesinti yapılarak karşılanıyor. Antalya da bu haktan mutlaka yararlanmalıdır.” ifadelerini kullandı.

Gazipaşa–Antalya Havalimanı Metro Hattı vurgusu: “2053 vizyonunun merkezinde olmalı”

Antalya’da kurulacak raylı sistem hattının, Gazipaşa–Antalya Havalimanı Metro Hattı ile bütünleşmesi gerektiğini belirten Çelik, bunun bölgesel bir ulaşım omurgası oluşturacağını söyledi. Çelik, “Yüksek yolcu kapasitesi sayesinde bu yatırımın geri dönüşü hızlı olacaktır. 2053 vizyonunun merkezinde mutlaka bu proje yer almalıdır.” diye konuştu.

“Antalya kazanırsa Türkiye kazanır”

Çelik, çağrısını şu sözlerle tamamladı: “Antalya’nın ulaşım altyapısı güçlendiğinde yalnızca Antalyalılar değil, tüm Türkiye kazanır. Turizmin sürdürülebilirliği, ekonomik büyüme ve yaşam kalitesi için 4. Etap Raylı Sistem Projesi vakit kaybedilmeden Bakanlık tarafından devralınıp başlatılmalıdır.”

Son Güncelleme: 09.12.2025 14:19
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.