Bu yıl 'Tarım Makineleri ve Hayvancılık' özel bölümü eklenen fuarda sera, tarım teknolojileri ve ekipmanları, sulama sistemleri, tohumculuk, fidecilik, fidancılık, peyzaj ve organik tarımla ilgili hizmet veren firmalar yer alıyor. Çok sayıda stant kiralayan Çin firmaları tarımsal alanda da iddialı olduklarını gösterdi.
KALABALIK BİR AÇILIŞ
Yerli ve yabancı 80 bin ziyaretçinin beklendiği fuarın açılışına, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Erdal Celal Sumaytaoğlu, Vali Yardımcısı Halil Serdar Cevheroğlu, Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü Ahmet Dallı, UBM Genel Müdürü Kerim Betrand, Hollanda'nın Ankara Büyükelçisi Ron Keller, Türkiye Tohumcular Birliği Başkanı Yıldıray Gençer ile Antalya Ticaret ve Sanayi Odası Başkan Yardımcısı ve Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Yusuf Hacısüleyman'ın da aralarında bulunduğu çok sayıda davetli katıldı.
7'NCİ TARIM ÖDÜLLERİ SAHİPLERİNİ BULDU
Açılışta ayrıca tarım sektörüne değer kazandıran projelere destek vermek amacıyla bu yıl 7'ncisi düzenlenen Tarım Ödülleri de sahiplerini buldu. Kaliteli üretim, modern tarım tekniklerinin yaygınlaştırılması ve Türk tarımına katma değer sağlayan firmaların teşvik edilmesi için düzenlenen yarışmada 'Bitki Koruma' dalında Bayer Firması, 'Tohumculuk' dalında Nadide Tohum, 'Tarım Makineleri dalında' Boa Makine, 'Sera Teknolojileri'nde Mitaş ve 'Bitki Besleme ve Koruma' kategorisinde Yeditepe firması bu yılki ödüllerin sahibi oldu.
KIŞIN SEBZELERİNİN YARIDAN FAZLASI ANTALYA'DA YETİŞİYOR
Antalya'nın bir turizm kenti olduğu kadar tarım kenti olduğunu da belirten Vali Yardımcısı Cevheroğlu, kışın yenilen sebzelerin yarıdan fazlasının Antalya'da üretildiğine dikkat çekti. Cevheroğlu, Antalya'nın yılda 13-14 milyon turiste de ev sahipliği yaptığını hatırlatarak, kentin tarımda 1 numarayı hak eden bir il olduğunu vurguladı. Türkiye'nin son 10 yıllık dönemde ekonomik alanda gösterdiği gelişmeyi tarımla taçlandırdığını aktaran Cevheroğlu, Türkiye'nin tarımsal üretimde dünyanın önde gelen ülkelerinden biri olduğunu, 65 ülkenin katılımıyla gerçekleşen fuara alanın yetmediğini söyledi.
TOHUM İHRAÇ EDİYORUZ
Türkiye Tohumcular Birliği Başkanı Yıldıray Gençer de Türkiye'nin bugün 70 farklı ülkeye yılda 150 milyon dolarlık tohum ihracatı yaptığını söyledi. İhracat rakamlarının artmasında tarım fuarlarının da önemli yer tuttuğunu anlatan Gençer, fuara 65 ülkenin katıldığına dikkat çekti. Gençer, "Son dönemde tohumculuk kanunuyla sektörümüz güçlendi. Özellikle yurt dışı çalışmaları ve fuarlarla da sektörümüz ihracat kabiliyetini artırdı. 15 yıl önce ihracattan söz edemezken şimdilerde ihracat yapıyoruz" diye konuştu.
ANTALYA MARKASI
Yusuf Hacı Süleyman ise tarımda da turizm gibi Antalya markasını öne çıkarmak istediklerini söyledi. Bundan sonra Antalya'da üretilen tarım ürünlerinin üzerinde Antalya ürünü olduğunu belirten 'Product of Antalya' yazısının yer alacağını anlatan Yusuf Hacısüleyman, bu uygulamayı domatesle başlatacaklarını anlattı. Antalya'nın ihracatında domatesin önemli bir yeri olduğunu belirten Hacısüleyman, "Biz tarımda da özellikle Antalya markasını ön plana çıkarmak istiyoruz. Bunun için 'Product of Antalya' stickerları yaptırdık. Bundan sonra iç ve dış pazara giden ürünlerin hepsine bu stickerleri yapıştıracağız. Pilot ürünümüz ise domates olacak. Bundan sonra yurtdışına giden domateslerin üzerinde bu marka tescilli olacak. Antalya Ticaret ve Sanayi Odası'nın bir projesi olan bu markalaşma çalışmasına katılım zorunlu değil. Antalya, markasıyla bir güç oluşturacak. Biz Antalya'dan 500 milyon doların üzerinde tarım ürünü ihracatı yapıyoruz" diye konuştu.
Hollanda Büyükelçisi Ron Keller de Antalya Ticaret ve Sanayi Odası'nın standını gezip 'Product Of Antalya' projesini yerinde inceledi. Büyükelçi Keller, Türkiye'de tarım sektöründe işbirliğini geliştirmek istediklerini, Türk firmalarıyla ortak olarak üçüncü ülkelere açılmak istediklerini açıkladı.
KALABALIK BİR AÇILIŞ
Yerli ve yabancı 80 bin ziyaretçinin beklendiği fuarın açılışına, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Erdal Celal Sumaytaoğlu, Vali Yardımcısı Halil Serdar Cevheroğlu, Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü Ahmet Dallı, UBM Genel Müdürü Kerim Betrand, Hollanda'nın Ankara Büyükelçisi Ron Keller, Türkiye Tohumcular Birliği Başkanı Yıldıray Gençer ile Antalya Ticaret ve Sanayi Odası Başkan Yardımcısı ve Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Yusuf Hacısüleyman'ın da aralarında bulunduğu çok sayıda davetli katıldı.
7'NCİ TARIM ÖDÜLLERİ SAHİPLERİNİ BULDU
Açılışta ayrıca tarım sektörüne değer kazandıran projelere destek vermek amacıyla bu yıl 7'ncisi düzenlenen Tarım Ödülleri de sahiplerini buldu. Kaliteli üretim, modern tarım tekniklerinin yaygınlaştırılması ve Türk tarımına katma değer sağlayan firmaların teşvik edilmesi için düzenlenen yarışmada 'Bitki Koruma' dalında Bayer Firması, 'Tohumculuk' dalında Nadide Tohum, 'Tarım Makineleri dalında' Boa Makine, 'Sera Teknolojileri'nde Mitaş ve 'Bitki Besleme ve Koruma' kategorisinde Yeditepe firması bu yılki ödüllerin sahibi oldu.
KIŞIN SEBZELERİNİN YARIDAN FAZLASI ANTALYA'DA YETİŞİYOR
Antalya'nın bir turizm kenti olduğu kadar tarım kenti olduğunu da belirten Vali Yardımcısı Cevheroğlu, kışın yenilen sebzelerin yarıdan fazlasının Antalya'da üretildiğine dikkat çekti. Cevheroğlu, Antalya'nın yılda 13-14 milyon turiste de ev sahipliği yaptığını hatırlatarak, kentin tarımda 1 numarayı hak eden bir il olduğunu vurguladı. Türkiye'nin son 10 yıllık dönemde ekonomik alanda gösterdiği gelişmeyi tarımla taçlandırdığını aktaran Cevheroğlu, Türkiye'nin tarımsal üretimde dünyanın önde gelen ülkelerinden biri olduğunu, 65 ülkenin katılımıyla gerçekleşen fuara alanın yetmediğini söyledi.
TOHUM İHRAÇ EDİYORUZ
Türkiye Tohumcular Birliği Başkanı Yıldıray Gençer de Türkiye'nin bugün 70 farklı ülkeye yılda 150 milyon dolarlık tohum ihracatı yaptığını söyledi. İhracat rakamlarının artmasında tarım fuarlarının da önemli yer tuttuğunu anlatan Gençer, fuara 65 ülkenin katıldığına dikkat çekti. Gençer, "Son dönemde tohumculuk kanunuyla sektörümüz güçlendi. Özellikle yurt dışı çalışmaları ve fuarlarla da sektörümüz ihracat kabiliyetini artırdı. 15 yıl önce ihracattan söz edemezken şimdilerde ihracat yapıyoruz" diye konuştu.
ANTALYA MARKASI
Yusuf Hacı Süleyman ise tarımda da turizm gibi Antalya markasını öne çıkarmak istediklerini söyledi. Bundan sonra Antalya'da üretilen tarım ürünlerinin üzerinde Antalya ürünü olduğunu belirten 'Product of Antalya' yazısının yer alacağını anlatan Yusuf Hacısüleyman, bu uygulamayı domatesle başlatacaklarını anlattı. Antalya'nın ihracatında domatesin önemli bir yeri olduğunu belirten Hacısüleyman, "Biz tarımda da özellikle Antalya markasını ön plana çıkarmak istiyoruz. Bunun için 'Product of Antalya' stickerları yaptırdık. Bundan sonra iç ve dış pazara giden ürünlerin hepsine bu stickerleri yapıştıracağız. Pilot ürünümüz ise domates olacak. Bundan sonra yurtdışına giden domateslerin üzerinde bu marka tescilli olacak. Antalya Ticaret ve Sanayi Odası'nın bir projesi olan bu markalaşma çalışmasına katılım zorunlu değil. Antalya, markasıyla bir güç oluşturacak. Biz Antalya'dan 500 milyon doların üzerinde tarım ürünü ihracatı yapıyoruz" diye konuştu.
Hollanda Büyükelçisi Ron Keller de Antalya Ticaret ve Sanayi Odası'nın standını gezip 'Product Of Antalya' projesini yerinde inceledi. Büyükelçi Keller, Türkiye'de tarım sektöründe işbirliğini geliştirmek istediklerini, Türk firmalarıyla ortak olarak üçüncü ülkelere açılmak istediklerini açıkladı.
Son Güncelleme: 03.12.2014 17:09