ÖĞRENCİLER DOĞAYA SAHİP ÇIKTI

İklim değişikliği nedeniyle “Damlayan Su Geleceğimizi Yok Eder” projesi kapmasında Konyaaltı İlköğretim Okulu’ndan 120 öğrenci ASAT Tesislerine götürülerek suyun kullanımı hakkında bilgi verildi. Öğrencilere bilgi veriliyor

15 Mart 2022 Salı 12:33
ÖĞRENCİLER DOĞAYA SAHİP ÇIKTI

Ocak 2022 yılında başlayan “Damlayan Su Geleceğimizi Yok Eder” Mart 2022 yılında sona erecek. Proje ortaklarının ve projeye katılan okulların tüm çalışmaları. Twinspace sayfasına yüklenerek öğrencilere bilgi veriliyor. Konyaaltı İlköğretim Okulu Proje Sorumlusu Hasan Ufuk Esba, koordinatörlüğünde öğrencilere hem uygulamalı hem anlatım şeklinde bilgi veriliyor.

Tesisleri gezdiler

Geçtiğimiz hafta sonu 120 Konyaaltı İlköğretim Okulu Öğrencisi ASAT Tesislerine götürülerek suyun ne kadar zahmetli bir şekilde buralarda hazırlanıp, kullanılacak hale getirildiği gösterildi. Öğrencilerin tesis gezisinde büyük ilgi gösterdikleri gözlemlenirken, projenin mart ayına kadar çeşitli etkinlikler çerçevesinde  devam edeceği öğrenildi.

Damlayan Su Geleceğimizi Yok Eder/Dripping water destroys our future 

Projenın hedefi:

İklim değişikliği kapsamında yaşanan küresel sorunlar sebebiyle günümüzde susuzluk ciddi bir küresel sorun haline gelmiştir. Susuzluk sebepleri arasında; bilinçsiz insan tüketimi,yanlış kentleşme politikaları,tarımsal sulamada bilinçsiz su tüketimi,yöreye uygun toprak yapısına özgü ürün yetiştirilmemesi,yanlış ve amaç dışı arazilerin kullanımı, su havzalarının yapılaşması ve suların kirlenmesi gibi faktörler yer almaktadır.Küresel ısınmanın artmasından dolayı yaşanan iklim değişiklikleri sıcaklığın artması ile buharlaşmanın meydana geldiği bundan dolayı göller,barajlar, akarsulardan daha çok su kaybettiğimizi vurguluyor. Yağışlar azalıyor, buzullar eriyor. Damlayan Su Geleceğimizi Yok Eder projemizde de projemizde; öğrencilerimize doğru su tüketimini anlatacağız. Küçük yaşta bunu kavramalarını sağlayarak. Su tüketimini azaltmayı planlamaktayız.

Veli desteğiyle de öğrenmeyi kalıcı boyuta taşıyacağız.

HEDEFLER

1 Öncelikli hedefimiz öğrencilerimizin suyumuzu doğru ve tasarruflu kullanma bilinci kazandırma

2 Suyun insan hayatındaki önemini kavrar.

3 Suya ulaşamayan pek çok insan olduğunu, gelecekte tüm dünyanın bu sorunu yaşayacağını, temiz su kaynaklarının hızla tükendiğini bilir.

4 Suyun en çok kullanıldığı alanları bilir, daha az su tüketimi için neler yapabileceğine dair çözüm üretir.

5 Derslerimizde doğru su tüketimi bilincini aşılama.

6 Teknolojiyi de kullanarak su tasarrufuna dikkat çekme.

7 Su kaynaklarımızı tasarruflu kullanma.

BEKLENEN SONUÇLAR

Projemiz Ocak 2022 de başlayıp. Mart 2022 de sona erdirilecektir. Ortakların katılımıyla sayfalar oluşturulacak. Yüklenen sayfalara çalışma planı, görev dağılımı ve ortak grup kuralları belirlenecek. Projemizdeki Belirlenen kazanımlar ve konuları destekleyen etkinlikler sayfalara yüklenecek. Çocuklara twinpace sayfası takip ettirilecek Çalışmaların , blog ve sosyal ağlarda yaygınlaştırması sağlanacak.

ÇALIŞMA  PLANIMIZ AYLARA GORE ETKINLIKLER

HAZIRLIK VE PLANLAMA (ARALIK  AYI SON HAFTASI)

1. Twinspace sayfalarının düzenlenmesi

2. Tanışma ve planlama webinarının düzenlenmesi

3. Veli izin dilekçelerinin toplanması

4. Öğretmen ve öğrenci tanıtımını

5. Okul tanıtım videolarını  yapılması

6. Proje afişlerinin ve logolarının tasarlanması

7. Proje interakrif haritasının oluşturması

8. Ortaklar arası görev dağılımı

 OCAK AYI ÇALIŞMALARI

 1.Projemizin ortak logosunun anket yapılarak seçilmesi

 2.Suyun önemi ve doğru şekilde tüketimi hakkında teknolojik araçlardan bilgi edinilmesi

 3. Su ayak izinin hesaplanması

 4.Su döngüsü deneyinin  yapılması

 ŞUBAT AYI ÇALIŞMALARI

1 Şubat ayı su ayak izinin  hesaplanması

2.8 Şubat Güvenli internet  Günü

3. Suyun Tasarrufu resim& puzzle

4.Su Tasarrufu Konulu kamu spotu

Projemız tamamen öğrenci merkezli olup onların  fikirleri ve  çalışmaları ile birlikte   sürüyor.

 Projenın afilş ve logolarını kendılerı tasarlayıp ,oy kullanarak seçim  yaptılar.

1 Ocak 2022 tarihinde başlayıp  31 Mart 2022 tarihinde bitecektir.

Öğrenciler öncelikle su tasarufunu kavramaları için  “Su Ayak İzinin Hesaplanmasını “   yaptılar. İki aylık süre içinde yapılan farkındalık ile suyu etkili kullanma becerisini göstermeye başladılar. Suyun Dünya’da döngüsünü   kavramak için “su döngüsü  deneyı “  yapıldı.

MART

 1.             22 Mart Dünya Su Günü

2.            Gönderilen resım parçaları numara listesıne göre öğrenciler tarafından boyanıp  Nuran A öğretmene gönderilecek, o da resımlerı parçalarına göre birleştirip sisteme yukleyecek.

3.            Su tasarrufu oyunu oynanacak , resimleri + videoları yuklenmesi yapılacak. Oyun kartları ve kuralları paylaşılacaktır.  Herkes kendı yukleyecek , bireysel oynanıp sisteme kendı etkınlığımızı  yükleyecegız

4             Sanal sergi yapımı  için kolajlarla  hazırladıgımız en fazla 2 resım olacak , Narin Öğretmene gönderecegız o da o resımlerden sanal sergi oluşturacak, serginin linkini de  sisteme yükleyecek.

5             Projemızın son veli öğrenci ve öğretmen  değerlendirme testlerini  Hasan Öğretmen  mart ayın sonuna  hazırlayacak , bizler velilerimizle paylasıp ,son degerlendirme hallerini  Hasan öğretmenım tarafından sisteme  yuklenece.

6             Projemızın  final  ürünü olan İngilizce şarkının  dizlerini Nevin öğretmen tarafından paylasımı yapılacak, Hasan öğretmen tarafından oluöğretmen de birleştirilmesini  yapacak, sisteme yükleyecek.

7             Öğrenci ve veli projeye  katılım  belgesini  Burcu öğretmen düzenleyecek, öğrencilerimizi de bizler isimlerini ekleyerek çocuklara teslim edecegiz , belge resımlerını ve verilirken ki durumlar resimleri ile sisteme yüklenecek.

8             Ağaç sevgisini anlatan ( su verme ,kitap okuma ,sarılma …)seklinde olan öğrenci resımlerini  yoremıze ait ozel ağaç öncelikli olarak secilecek, Lia öğretmen tarafından toplanıp e book halinde sisteme yüklenmesi yapılacak.

Proje ortaklarımız şunlardır.

    1   Aglaia Anastasopoulou

4ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας, Καρδιτσα, Yunanistan

     2   Anastasios Gkaragkanis

4ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας, Καρδιτσα, Yunanistan

      3  Aylin Ünal

YENİCEKÖY İLKOKULU, ÖDEMİŞ/İZMİR, Türkiye

    4  Bedia Derya Topçu

Çağrıbey İlkokulu, Tuzla, Türkiye

    5  Burcu ULUYILMAZ

Çağrıbey İlkokulu, Tuzla, Türkiye

    6   DERYA ZENCİR

Kepez İlkokulu, Kepez, Türkiye

   7   HASAN UFUK ESBA

Konyaaltı İlkokulu, Konyaaltı, Türkiye

    8   Ilias Anyfantis

4ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας, Καρδιτσα, Yunanistan

   9   MUSA AYDIN

Hüseyin Ak İlkokulu, Kepez, Türkiye

10    Narin ATAK

Mevlana İlkokulu, Kepez, Türkiye

11    Nevin Çelik

Çağrıbey İlkokulu, Tuzla, Türkiye

12    Nurana Tayyarli     kurucu

Yevlax, Aran qəsəbə V.Əmiraslanov adına 2 nömrəli tam orta məktəb., Yevlakh, Azerbaycan

13    Sebahattin Yalıgülühep   kurucu

Hüseyin Ak İlkokulu, Kepez, Türkiye

  14   Öznur ÜLGEN

Yıldırım Bayezid İlkokulu, Kepez, Türkiye

  15   ΙΩΑΝΝΗΣ ΖΟΡΜΠΑΣ

4ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας, Καρδιτσα, Yunanistan

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.