Krizler turizmi teğet geçti

Antalya'ya yılın ilk 8 aylık döneminde havayoluyla gelen turist sayısı 8 milyon 192 bin 979 oldu. Eylül ayının ilk haftasında 463 bin 825 turistle bu rakam 8 milyon 408 bin 896'e ulaşırken bir önceki yıla oranla artış yüzde 7 olarak gerçekleşti. Ne Gezi Parkı olayları, ne Mısır, ne de Suriye, Avrupa ve Rusya pazarını etkilemedi.

10 Eylül 2013 Salı 10:00
Krizler turizmi teğet geçti
Antalya, Gezi Parkı protestolarının yoğunlaştığı Haziran ayında, son 4 yılın en iyi turizm rakamlarına ulaştı. 2010 yılında sadece Haziran ayı rakamlarıyla 1 milyon 428 bin 680 turiste ev sahipliği yapan Antalya, 2011'de aynı dönemde 1 milyon 573 bin 713, 2012 yılında da 1 milyon 550 bin 616 turisti ağırladı. 2013 yılında sadece haziranda havayoluyla Antalya'ya gelen yabancı turist sayısı, 1 milyon 660 bin 854 olarak gerçekleşti.

Sadece haziranda Antalya Havalimanı Dış Hatlar Terminali'nden 17 bin 313 uçak iniş- kalkış yaptı. Dış hatlarda bir önceki yıla oranla büyüme yüzde 4 olurken, büyüme rakamları iç hatlarda yüzde 9 olarak gerçekleşti. İstanbul başta olmak üzere tüm Türkiye'ye yayılan ve İçişleri Bakanlığı'nın ifadesiyle 2 milyon 500 kişinin katıldığı Gezi Parkı eylemlerinin yoğunluğunun en çok arttığı dönemde Antalya Havalimanı'ndan 3 bin 964 uçak iniş- kalkış yaptı.

Yılın ilk 8 aylık rakamlarına göre Antalya'da turizm pazarının yüzde 50'lik bölümünü iki ülke paylaştı. Ocak- Ağustos döneminde 2 milyon 452 bin 697 Rus turiste ev sahipliği yapan Antalya'da bu rakamlarla Ruslar yüzde 31'lik pazar payının da sahibi oldu. Rus pazarı, krizin derinleşerek büyüdüğü dönemde Antalya'da bir önceki yıla oranla yüzde 16.2'lik büyüme sağladı. Aynı döneme ilişkin 2010 rakamları 1 milyon 910 bin 389 olurken, 2011'de 2 milyon 140 bin 277, 2012'de 2 milyon 109 bin 399 olarak gerçekleşti.

Aynı dönemde 1 milyon 800 bin 909'luk tercihle Almanlar yüzde 22.8'lik pazara sahip oldu. Antalya'daki Almanya pazarı 2012'ye oranla yüzde 1'lik gerileme yaşarken, Antalya'ya turist gönderen ilk 5 ülke sıralamasında yer alan Hollanda, İngiltere ve Ukrayna'dan gelen turist sayısı bir önceki yıla oranla artı verdi. Ocak - Ağustos döneminde Antalya'ya gelen Hollandalı turist sayısı bir önceki yıla oranla yüzde 5 artışla 394 bin 892, İngiliz turist sayısı yüzde 3.9'luk artışla 308 bin 224 ve 2012'ye oranla yüzde 3.5 büyüme sağlayan Ukrayna, 282 bin 723 turistle ilk 8 aylık dönemi tamamladı.

Türkiye'de siyasetin 'en sıcak' yazının yaşandığı 2013, Antalya turizminde Avrupa ve Rusya pazarlarını teğet geçerken siyasetin gündemi Ortadoğu ülkelerini derinden etkiledi. Türkiye'ye Suriye'den gelen turist sayısı dip yaptı. 2010 yılının Ocak - Ağustos döneminde 7 bin 497 Suriyeli turistin geldiği Antalya'ya 2011'de 5 bin 136, 2012'de 1484, bu yıl ise 2 bin 480 turist geldi. Gelenlerin de tatil amaçlı değil ülkelerindeki çatışma ortamında kaçmak amacı taşıdığı tahmin ediliyor.

Ortadoğu'da siyasi gündemin vatandaşların tatil tercihlerini en çok etkilediğ ülkelerin başında gelen İsrail'le 2009 yılının hemen başında patlak veren 'One minute' krizi sonrası Antalya merkezli turizm hareketliliği iki ülke arasında durma noktasına geldi. 2007 yılında 300 bine yakın İsrailli turistin geldiği Antalya'ya, krizin etkilerini iyice hissettirdiği 2010 yılında ancak 63 bin 284 turist geldi. Takip eden yıllarda İsrail'den gelen turist sayısı sürekli düşerken Mayıs ayında gelen özrün ardından yılın ilk 8 aylık döneminde Antalya'ya gelen İsrailli turist sayısı 53 bin 297'ye yükseldi.

Suriye krizinde Türkiye'nin farklı noktada bulunduğu İran'la turizm ilişkisi yılın ilk 8 aylık döneminde büyük gerileme gösterdi. 2011 yılının ilk 8 aylık döneminde 114 bin 872 İranlı turiste ev sahipliği yapan Antalya'ya, 2012'nin aynı döneminde gelen turist sayısı 62 bin 491'e kadar geriledi. 2013'te de erime bir önceki yılla aynı oranda devam etti. Bu yılın Ocak - Ağustos döneminde Antalya'yı tercih eden İranlı turist sayısı 29 bin 290 olarak gerçekleşti. 

Son Güncelleme: 10.09.2013 10:35
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.