AK Parti'li Elvan: "Mazotu 1 Lira Yaparsak Ülkeyi Karanlığa Götürürüz"

Eski Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı AK Parti Antalya Milletvekili adayı Lütfi Elvan, seçim sürecinde muhalefet partisi liderlerinin vermiş olduğu vaatlere dikkat çekti.

07 Mayıs 2015 Perşembe 23:09
AK Parti'li Elvan:

Eski Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı AK Parti Antalya Milletvekili adayı Lütfi Elvan, seçim sürecinde muhalefet partisi liderlerinin vermiş olduğu vaatlere dikkat çekerek, "Biz diyemez miyiz 'mazotu 1 lira yapıyoruz' diye, biz akılsız mıyız, enayi miyiz? Mazotu 1-1.5 lira yaptığımız anda ülkeyi karanlığa götürürüz" dedi.

Eski Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı AK Parti Antalya Milletvekili adayı Lütfi Elvan, Isparta'da Girişimci Sanayici ve İşadamları Derneği tarafından düzenlenen İşdünyası Platformu Isparta Geleceğini Arıyor programı kapsamında Yılın Girişimci ve İşadamları Ödül Töreni'ne katıldı.

7 HAZİRAN 2015 SEÇİMLERİ ÖNCESİ TÜM GELİŞMELER
Türkiye'nin son 12 yılda istikrar ve ekonomi açısından inanılmaz bir performans sergilediğini belirten Elvan, "Dünyanın dört yanında 2008'den itibaren krizler yaşanırken Türkiye bu krizlerin yaşadığı ülkelerdeki problemlerle karşılaşmadı. Orta ve uzun vadeli plan ve program yapma gereği hissetmeyen günü birlik politikalarla ülkeyi yönetmeye çalışan bir çok ülkede ciddi krizler çıktı. Yunanistan en belirgin örneği. Bir çok Avrupa ülkesi ciddi kriz yaşadı. Memurların işçilerin maaşı düşürüldü, halen krizden kurtulmuş değiller. Yunanistan'da devlet memurluğu görevine son verilen kişi sayısı geçen yıl 100 bin. Bırakın maaş artışı sağlamayı memurları işten çıkardılar. O nedenle istikrarımız son derece önemli. Türkiye'nin büyümesi güçlenmesi istikrarın devamıyla mümkün. O eski karanlık günlere dönmek istemiyoruz. O geçmişte yaşanan sıkıntıları yaşamak istemiyoruz. Geçmişi bir hatırlayın. Kronik onlarca sorun vardı. Sosyal güvenlik sisteminin tek çatı altında toplanması. Birinci kalkınma planımızda yer alan bu konu Türkiye'de bugüne kadar tüm kalkınma planlarında yer alan bir husustu ama kimse cesaret edemedi. Bunun altında kalırız dediler. Öyle bir manzara vardı ki; işyerinizin, evinizin hemen bitişiğinde devlet hastanesi var. Hastalanıyorsunuz Devlet Hastanesi'ne gitmek istiyorsunuz ama sen giremezsin. Çünkü sen işçi statüsündesin. Burası memurlara ait. Sanki memurlar ayrıcalıklı bir düzenlemeyle karşı karşıya. Yakın bir ilçede SSK Hastanesi var. Sabahın 4- 5'inde kuyruğa girdiniz. 8-10 saat sonra sıra geldi. Doktor bir iki dakika bakıyor size reçete yazıyor. Yine SSK'nın küçücük pencereleri olan yerden kuyruğa girip ilaç alıyorsunuz. Ben neden eczaneden alamıyorum? Hayır, 'sen işçisin eczaneden ilacı ancak devlet memuru alır' deniyor. Kuyrukta bekliyorsunuz. Siz sıra geliyor reçeteyi veriyorsunuz. İlaç vermek isteyen görevli 'maalesef bu ilaç yok üç gün sonra bir daha gelin' diyor. Üç gün sonra gidiyor, kuyruğa giriyor bu defa ilacı alıyorsunuz. Yıllarca bu millet bu eziyeti çekti. Hiç kimse cesaret edemedi. Biz bu kronik sorunu çözdük" dedi.

ENFLASYON CANAVARI

30 yıl boyunca enflasyon canavarıyla hiç bir hükümetin baş edemediğini kaydeden Elvan, şunları söyledi:

"Çünkü Türkiye bütçesine uygun harcama yapmadıkları, orta ve uzun vadeli bakmadıkları için. Ben bugün vatandaştan oyumu alayım yarın Allah kerim dedikleri için. Ama biz enflasyon denen canavarı mali disiplinle, istikrarı güveni sağlayarak yendik. Yılda ülkemize giren yabancı sermaye miktarı 1 milyar doların altındayken bugün 10 milyar doların üzerinde giriyor. Güven var ki o sermaye geliyor, yatırım yapıyor. O yatırımla insanımıza iş sağlıyor AŞ sağlıyoruz. Eski anlayışla devam etseydik Türkiye bugün buralarda olmazdı. Halkımızda bunun bilincinde. O nedenle ülkemizin geleceği son derece önemli. Ülkemizi devletimizi vatanımızı al bayrağımızı seviyoruz. O nedenle ileriye doğru bakıp bu ülkenin geleceğini ona göre dizayn etmemiz lazım. Çocuklarımızı torunlarımızı düşünmemiz lazım. 2023 yılında 500 milyar dolarlık ihracat gerçekleştireceğiz. Dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına gireceğiz dedik. Bir anda tüm sivil toplum, iş adamları dernekleri, sanayi ticaret odalarımız bunu sahiplendi. Hangi ile giderseniz gidin, Türkiye'nin ihracat hedefi var ben Isparta'da şu kadar milyar dolarlık ihracat yapacağım hedefini koydu. Tüm ülke olarak tek bir hedefte birlikte odaklandık. İşte o zaman Türkiye başarılı olur. Hepimiz aynı hedef doğrultusunda çalışırsak o zaman Türkiye başarılı olur. Bunun örnekleri var. İrlanda Avrupa'nın en fakir ülkesiydi. Ülkede program hazırlandı ve tek hedef doğrultusunda çalışmalarını yürütüp bugün en zengin ülkelerden biri haline geldi. Gelişme düzeyleri yükseldi. Bu gerçekleri her birimizin görmesi lazım. Yoksa vatandaşı kandırma pahasına kandırma gayreti içinde bir takım vaatlerle bu ülke yönetilmez. Ayaklarımızı yere sağlam basmamız lazım. Bu ülkenin istikrarını bozucu bir şey yapmamak lazım. Biz diyemez miyiz mazotu 1 lira yapıyoruz biz akılsız mıyız enayi miyiz bizim aklımız yok mu? Ama bu ülkenin geleceği için biz bunları yapamayız. Biz 1-1.5 lira yaptığımız anda ülkeyi karanlığa götürürüz. Biz de çıkıp şunları şunları yapacağız diyebiliriz ama demeyiz bugüne kadar demedik bundan sonra da demeyeceğiz. Bu ülkenin geleceği için ne yapılması gerekiyorsa onları yapacağız."

"ISPARTA, ANTALYA, BURDUR'U BANA EMANET EDİN"

Isparta'nın turizm, sanayi, tarım potansiyeli olduğunu Isparta'nın potansiyelini harekete geçiren bir takım çalışmalar yapmak gerektiğini belirten Elvan, "Önemli çalışamalar yaptık. Bölünmüş yollar yaptık. Dereboğazı yolunda Isparta tarafından 10.5, 11 kilomter de Antalya tarafından yapım çalışmaları devam ediyor. 21.5 kilometrelik kesimi bu yıl sonu itibariyle tamamlanacak. Bu yıl Ağlasun kavşağından tünellere kadar olan kesimin bölünmüş yol çalışmalarına hemen başlayacağız. Antalya'da yapılan 11.5 kilometrelik bölünmüş yoldan 10 kilometrelik kısım daha ihale olacak. Peki kalan kesim ne olacak? Kalan kesim 55 kilometre kalıyor. O kesimin detaylı projesi devam ediyor. Orada zemin etütleri detaylı analizleri yapılıyor. Proje tamamlanır tamamlanmaz yapım ihalesine çıkacağız. Bir başka önemli yol Konya bağlantısı. Bölünmüş yol çalışmalarına başlandı. Ama bir yavaşlama görünüyor dediniz. Aslında yavaşlama yok. Kalan kısmın projesi yapılıyor. Proje yapımı da zaman alıyor. Çünkü bunu yaparken zemin etütlerini sondajları tamamlayacağız ki ihalesine çıkacağız. Konya bağlantısı da bölünmüş yol haline gelecek. Çünkü Isparta'nın doğu ile olan en önemli bağlantısı bu yol. Yine Isparta-Burdur dostluk yolunu da tamamlayacağız. Yollarla ilgili sıkıntınız olmayacak. Antalya Isparta Burdur'u ulaşım altyapısı itibariyle bana emanet edin gerisini düşünmeyin."

ANTALYA-ESKİŞEHİR HIZLI TREN HATTI 2016'DA BAŞLIYOR

Isparta'yı gerçek anlamada güçlendirecek en önemli projenin hızlı tren projesi olduğunu kaydeden Elvan, "Antalya'dan Isparta, Burdur, Afyon, Kütahya ve Eskişehir hat çalışması var. Bunun projesi tamamlandı. Hedefimiz 2016 yılının ilk yarısında hızlı tren yapımına başlamak. Isparta'yı hızlı trenle Afyon üzerinden İzmir'e Ankara'ya, Sivas'a, Konya'ya Antalya'ya bağlıyorsunuz. Yolcularımız açısından hızlı trenin gittiği her yere Isparta'dan ulaşma imkanına kavuşacaksınız. İkincisi tarımsal üretim ve sanayi üretiminin ucuz taşımasını sağlayacak mekanizma oluşturuyoruz. Taşımayı kamyon ve tırlarla yapıyorsunuz. Bu durumda yol tahrip oluyor. Çevresel açıdan olumsuz etkileri var ve ciddi zaman kaybınız var. Oysa ürünün bir an evvel istenilen noktaya ulaşması gerekiyor. Bu bölgede üretilen ihraç ürün bir haftada Rusya'ya giderken,hızlı trenle Isparta'nın ürünü doğrudan tren vasıtasıyla Samsun üzerinden Rusya'ya kısa sürede ulaşabilecek. Ankara'dan iki saatte Sivas'a ulaşma imkanına kavuşacaksınız. Evladınız var, Antalya'da Akdeniz Üniversitesi'ni kazandı. Gideceksiniz, Antalya'ya bir ev kiralayacak ya da yurda yerleştirmeye çalışacaksınız. Hızlı trenden sonra artık ana babalar benim evladım orada ne yapıyor demeyecek. Sabah o kızımız, oğlumuz hızlı trene binecek. Antalya'ya gidecek derslerine girip akşam evine dönecek. Annesinin yaptığı çorbayı içecek evinde kalacak. Bugün Ankara'da oturup Eskişehir'de okuyan çok sayıda öğrencimiz öğretim görevlimiz var. Ankara Eskişehir hızlı tren hattını kullananların yüzde 35'i öğrenci. Burdur'da yaşayan kardeşlerimiz de aynı imkana kavuşacak" şeklinde konuştu. 

Son Güncelleme: 07.05.2015 23:33
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.