Türel: Antalya'nın 'Marka Şehir' tanımını ne kadar doldurduğu önemli

Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, kentin 'marka şehir' tanımlamasının içini ne kadar doldurduğunun önemli bir soru olduğunu belirterek, "Antalya'yı, rakipleri koşarak hedeflerine gidiyorken yaya bırakamayız" dedi.

13 Kasım 2014 Perşembe 12:53
Türel: Antalya'nın 'Marka Şehir' tanımını ne kadar doldurduğu önemli
Hotel Su'da düzenlenen Toplumsal Ekonomik Araştırma Merkezi'nin (TEAMDER) 'Antalya'nın Geleceği Konuşuluyor' başlıklı toplantısında konuşan Başkan Türel, yerel yönetimlerin sivil toplum örgütleriyle işbirliği içinde olmasını önemsediğini söyledi. Şehirler insanların karakterlerini belirlerken belediye başkanlarının da ortaya koydukları vizyonla şehirlerin karakterlerini belirlediğini söyleyen Menderes Türel, “Bizim sorumluluğumuz burada fevkalade yükseliyor. İnsanların, karakterini belirleme özelliğine sahip şehirlere bir vizyon koyuyorsunuz ve bir karakter yüklemek durumundasınız. O yüzden biz gelecek vizyonu doğru yaparsak ülkemizin, toplumumuzun ahlaklı nesillere, sağlam bir gençliğe ve doğru bir geleceğe doğru gittiğini de görürsünüz" diye konuştu.

Antalya'nın Türkiye için önemli olduğunu, turizmde ve tarımda olduğu gibi sporun da başkenti olmaya aday bir kent olduğunu kaydeden Başkanı Türel, “Birçok hususta Antalya Türkiye ekonomisinin katalizörüdür. İstanbul Türkiye ekonomisinin yarısıysa, İstanbul'a en çok desteği verecek şehir de Antalya'dır" dedi. Bu açıdan Antalya'nın doğru planlanmak zorunda olduğunu kaydeden Başkan Türel, şöyle konuştu:

“Antalya'mızın özellikle dönüşüm projeleriyle yaşlanmış mahallelerini ve altyapılarını dönüştürmeyi, altyapıda kırsaldaki gecikmiş yatırımlarını bir an önce kazandırmayı önceliklerimiz arasına aldık. Ama turizm şehri olarak vizyon projelerle marka değerini artırmaya yönelik hizmetleri de elimizden geldiği kadar bu 6 ayda ortaya koyduk. Artık, yeni büyükşehir yasasıyla birlikte, tarımsal kalkınma da yerel yönetimlerin önemli bir ayağı olacak. Bu açıdan da tarımsal yapılanmanın adımlarını atıyor ve Tarımsal Hizmetler Daire Başkanlığı'nı kuruyoruz. Böylelikle turizmle birlikte tarım ve ticaretin Antalya'ya olan katkılarını destekleyen en önemli unsur Büyükşehir Belediyesi olacak."

Antalya'nın 'marka şehir' tanımlamasının içini ne kadar doldurduğunun önemli bir soru olduğunu belirten Başkan Türel, "Antalya'yı, rakipleri koşarak hedeflerine gidiyorken yaya bırakamayız" dedi. Antalya'nın son 5 yılda 15 yıl kaybettiğini savunan Türel, bu süreçte özellikle turizmde marka değeri olması yönünde taş üstünde taş konulmadığını savundu. Şimdi Boğaçayı marina ve Konyaaltı projeleriyle Antalya'nın çok farklı bir konuma kavuşacağını dile getiren Türel, “Antalya'yı bir sinema şehri konumuna getirmek için de farklı gayretlerimiz var" dedi. Bunun için geçen hafta Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik ile çok önemli bir ABD ziyaretinde bulunduklarını dile getiren Başkan Türel, "Orada yapılanları gördüğümüzde hayıflanmamak elde değil. Bizim varlığımız onlardan daha çok. Ama maalesef bunları ortaya çıkaramamışız" diye konuştu. Sinema endüstrisi açısından Amerika'nın mekan itibariyle ömrünü tükettiğini savunan Türel, “Yer dolmuş, alan dolmuş, maliyetler yüksek, yeni arayışlar içindeler. Biz çok zor projeyi, Antalya'nın bir sinema şehri olması için, film prodüksiyonlarının artırılması için, bir merkez haline getirilmesi için desteklediğimizde Antalya çok farklı bir konuma gelecek" diye konuştu.

Başkan Türel, Doğu Garajı'nda ortaya çıkan nekropol alanında çalışmaların en geç Şubat ayında başlayacağını söyledi. Bölgede aynı zamanda geleneksel çarşı kültürünü yaşatacaklarını dile getiren Türel, hemen yanı başında bulunan Balbey Mahallesi'nin ikinci Kaleiçi olması için çalışmaların başladığını söyledi. Çalışmaya ilişkin geçen hafta bir ön sunum yapıldığını aktaran Başkan Türel, “Burayı kentsel yenileme alanı olarak Antalya'ya kazandıracağız" dedi.
 

Son Güncelleme: 13.11.2014 13:01
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.