Kent merkezi ticareti sorunlu

ANTALYA Ticaret ve Sanayi Odası'nın (ATSO) yaptığı ankette, kent merkezindeki ticarette sorunların devam ettiği ortaya çıktı. İşyerlerinin yüzde 92'sinin kiracı olduğu belirlendi.

Kent merkezi ticareti sorunlu

ANTALYA Ticaret ve Sanayi Odası'nın (ATSO) yaptığı ankette, kent merkezindeki ticarette sorunların devam ettiği ortaya çıktı. İşyerlerinin yüzde 92'sinin kiracı olduğu belirlendi.

25 Ocak 2018 Perşembe 11:47
Kent merkezi ticareti sorunlu

ATSO, ağırlıklı Muratpaşa ilçesiyle Kepez ve Konyaaltı olmak üzere üç merkez ilçede 1037 iş yerinde, perakende ticaretin nabzını ölçmek amaçlı anket düzenledi.

SONUÇLAR İYİ DEĞİL
Ankete ilişkin bilgi veren ATSO Başkanı Davut Çetin, geçen ay yapılan piyasa anketinde, kent merkezinde özellikle ticaretin nabzını tutmayı amaçladıklarını söyledi. Anket yapılan işyerlerinde ATSO veya AESOB üyesi ayrımı yapılmadığına işaret eden Çetin, anket sonuçlarının çok iyi olmadığını açıkladı.

İŞLER YAVAŞLADI
Kent merkezinde ticarette sorunların devam ettiğini vurgulayan Davut Çetin, turistlere yönelik çalışan işyerlerini anlamanın mümkün olduğunu, fakat diğer işyerlerinde sorunların devam etmesinin yapısal zayıflıklara işaret ettiğini söyledi. Geçen yıla göre ekonomik verilerin iyi olduğunu da anlatan Çetin, bu verilere rağmen birçok sektörde işlerin yavaşladığı yönünde şikayetlerin arttığını kaydetti.

İŞYERLERİNİN BÜYÜK BÖLÜMÜ KİRACI
ATSO'nun anketine katılan 1037 işyerinin yüzde 92'sinin kiracı olduğu ortaya çıktı. Kent merkezindeki bu işyerlerinin çalışan sayısı bakımından mikro ölçek üzerinde olan, yani 10'dan fazla çalışanı olan işyeri oranı ise sadece 9. Yüzde 71'inin ise çok küçük olduğu ortaya çıktı. İşyerlerinin yüzde 71'inin tek işyeri olduğu belirlenirken, şube veya franchise oranı da düşük çıktı. Ortaklık olan işyeri oranı ise yüzde 24'te kaldı.

BU YAPI MUTLAKA DEĞİŞMELİ
Bu yapının mutlaka değiştirilmesi gerektiğine değinen Çetin, “Çünkü bir kent merkezinde ticaretin zayıflaması kent kültürünün zayıflaması demektir. Merkezde ticaret güçlü olmadıkça Antalya'nın turistik kent kimliği de ideal noktaya gelemez. Sürekli olarak Türkiye'de büyük şirketlerin geliştiğini, küçüklerin geri kaldığını söylüyoruz. Antalya tarımı kooperatiflerle ve üretici birlikleriyle güçlenmelidir. Antalya ticareti de mutlaka kendisini geliştirmeli, yenilemelidir" dedi.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.