İhracatta psikolojik baraj aşıldı

RUSYA ile yaşanan uçak krizin etkisini alternatif pazarlarla aşan Batı Akdeniz ihracatı, 1 milyar dolar psikolojik barajını aşarak 1 milyar 580 bin 266 dolara ulaştı.

27 Eylül 2016 Salı 14:26
İhracatta psikolojik baraj aşıldı
Batı Akdeniz ihracatı, eylül ayının son haftası itibariyle 1 milyar dolar rakamını geride bıraktı. Yaş meyve sebze ve maden sektörü bu rakama ulaşılmasında önemli rol oynadı. Kimya, ağaç ve orman ürünleri sektörleri de bölge ihracatına önemli katkı sundu. Rusya'ya yaş sebze meyve ihracatının başlamasıyla birlikte yılsonunda Batı Akdeniz ihracat rakamlarının beklenen noktaya ulaşması öngörülüyor. Rusya pazarının açılmasına alternatif pazarlarında eklenmesinin 2017 yılında bölge ihracatına önemli katkı sağlaması bekleniyor.

Sektörel performanslara göre maden sektörü 278 milyon dolarla ihracatta ilk sırada yer alırken, en fazla ihracat yapılan sektörler sıralamasının 260 milyon dolarla yaş meyve sebze sektörü ikinci sırada yer aldı. Son yıllarda ihracat performansını istikrarlı bir şekilde artıran kimya sektörü ise 107 milyon dolarla üçüncü sırada yer aldı. Ağaç ve orman ürünleri ihracatı ise 90 milyon dolara ulaştı. Hububat, bakliyat ve yağlı tohumlar sektöründe ise 31 milyon dolar ihracat gerçekleştirildi.

Ülkelere göre dağılımda ise ilk sırada 148 milyon dolarla Çin gelirken, Rusya krizi sonrasında etkinliğin artırıldığı Almanya, 102 milyon dolarla ikinci sırada yer aldı. Almanya pazarında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 57 ihracat artışı yaşandı. Listenin geriye kalan kısmında 47 milyon dolarla İran, 38 milyon dolarla Ukrayna, 34 milyon dolarla Kazakistan yer aldı. İhracat yapılan ülkelerin 28'ine 10 milyon dolar ve üzeri satış gerçekleştirildi.

BAŞKAN SATICI: 2023 HEDEFİ İÇİN ÇABALAYACAĞIZ
Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği (BAİB) Başkanı Mustafa Satıcı, bölge ekonomisine katkı sağlamak adına çalışmalarını aralıksız sürdüreceklerini kaydetti. Rusya'ya ihracat yapılmayan dönemde edindikleri tecrübelerden yola çıkarak, büyük emekler sarf ederek oluşturdukları alternatif pazarlarda etkinliklerini daha da artırmak için çalışacaklarını aktaran Başkan Satıcı, "Yeni pazar arayışlarımızı sürdürerek, ürün taleplerinin geldiği yeni bölgelere ihracat gerçekleştirip, ülkemizin 2023 ihracat hedeflerine ulaşmak için üzerimize düşen görevi ihracatçı ailesi olarak yerine getirme çabasında olacağız" dedi.

Başkan Satıcı ayrıca Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ(URGE) kapsamında yeni kümeler oluşturarak, bölgede faaliyet gösteren tüm sektörlerin ihracatını artırması için de çalışmalar yapacaklarını ifade etti. 

Son Güncelleme: 27.09.2016 14:30
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.