Geleceğin Aksulu bilim adamları

Aksu’daki 8 okul, TÜBİTAK Bilim Fuarı açma hakkı kazandı. Fuarda, öğrenciler bilgileriniz teknolojide dönüştürerek hayatın kolaylaşmasına katkı sağlamayı amaçlıyor. Kaymakam Aydın Ergün, bu tür fuarların bilimi üretmeyi ve kullanmayı özendirdiğini belirtti

Geleceğin Aksulu bilim adamları

Aksu’daki 8 okul, TÜBİTAK Bilim Fuarı açma hakkı kazandı. Fuarda, öğrenciler bilgileriniz teknolojide dönüştürerek hayatın kolaylaşmasına katkı sağlamayı amaçlıyor. Kaymakam Aydın Ergün, bu tür fuarların bilimi üretmeyi ve kullanmayı özendirdiğini belirtti

15 Mayıs 2017 Pazartesi 11:26
Geleceğin Aksulu bilim adamları
Aksu Anadolu Lisesi TÜBİTAK Bilim Fuarı düzenledi. Okul bahçesinde açılan fuara Aksu Kaymakamı Aydın Ergün ve eşi Necla Ergün, Aksu Belediye Başkanı Halil Şahin ve eşi Ümmü Şahin, Belediye Başkan Yardımcısı Hakkı Çoşgun’un ve meclis üyeleri, Milli Eğitim Müdürü Süleyman Gökçen, İlçe Jandarma Komutanı Levent Elmas, İlçe Emniyet Müdürü Fatih İnceyavuz, Akdeniz Üniversitesi’nden akademisyenler, Aksu protokolü, çok sayıda öğrenci ve davetli katıldı.



ÖNCE GÖSTERİ, SONRA AÇILIŞ
Bilim fuarının açılış konuşmasını yapan Aksu Anadolu Lisesi Müdürü Tülay Ateş, fuar kapsamında 20 projeyi 70 öğrencinin 12 danışman öğretmen nezaretinde hazırladığını söyledi. Fuarda Bilim ve Sanat Topluluğu müzik dinletisi sunarken ardından da stand-up ve meddah gösterileri gerçekleştirildi. Gösterilerin ardından fuarın kurdelesi kesilirken Kaymakam Ergün, Başkan Şahin ve konuklar stantları gezerek öğrencilerden bilimsel çalışmaları hakkında bilgiler aldı. Fuar sonrası Anadolu Lisesi Müdürü Tülay Ateş; Kaymakam Aydın Ergün’e, Belediye Başkanı Halil Şahin’e ve İlçe Milli Eğitim Müdürü Süleyman Gökçen’e kitap hediye etti.

8 OKUL KATILIYOR
Fuar ile ilgili bilgiler veren Milli Eğitim Müdürü Süleyman Gökçen, TÜBİTAK projelerine en az 20 proje ile başvuru yapılabildiğini belirterek, “TÜBİTAK bu 20 projeyi kabul ederse fuar açılabiliyor. Her proje için en az 2 öğrenci 1 öğretmen görevli. Fizik, kimya, biyoloji, edebiyat ve diğer her alanda proje hazırlanabiliyor. Projelerde öğrenciler çalışınca neler üretebileceğini, bilginin teknolojiye dönüşebileceğini gösteriyor. 



KAYMAKAM'DAN TAM NOT
Sergide birbirinden güzel hazırlıkların yapıldığını gördüğünü belirten Ergün, “Sergide çocuklarla yaptığım konuşmada Türkçe kullanımına özellikle dikkat çektim. Zaten bir standı da Türkçe kullanımına dikkat çekmek için hazırlamışlar. Ama burada aslolan Türkçe’yi zorlayarak kullandıramazsınız. Türkçe ile ilgili bir ürünün bu fuarda sergilenmesi önemli. Öncelikle bilimi üreteceksiniz, buna Türkçe isim bulacaksınız ve bu ürünü tüm dünya kullanacak. Mesela fotoğraf makinesini kullanırken bile lens, vizör, diyafram gibi yabancı kelimeleri bilmek zorundayız. Çünkü biz bulmadığımız için bu parçaların ismi de Türkçe değil. Bilim fuarlarında çocuklarımız yeni icatlar yaparsa, bu ürünlere Türkçe isimler verir, tüm Dünya da bunu Türkçe ismiyle kullanır” dedi.

YÖRÜK KÜLTÜRÜ YAŞAMALI
Yörük çadırındaki yörük kültürü açısından önemli olan eserleri gördüğünü belirten Kaymakam Aydın Ergün, “Geçmişimiz, geleceğimize ışık tutar. O ürünleri bundan sonra kullanmayacağız ancak geçmişte kullanmadığımız ürünleri kayıt altına almazsak kültürümüzü unuturuz. Yörük şenlikleri bu açıdan çok önemli. Dereyi tersine akıtamayız, geriye dönüp o günleri tekrar yaşayamayız. Ancak Yörük Kültürünün yaşatılması için bu tür fuarlar ve sergiler çok önemli” ifadelerini kullandı.



BİRİNCİ MADDE; EĞİTİM
Aksu’da göreve geldiği günden bu yana eğitime ayrı bir önem vermesi ile dikkat çeken Aydın Ergün, bu özelliğini de şöyle anlattı: “Evet, eğitime ayrıca önem veriyorum. Çünkü eğitim-öğretim ile ilgili olarak olumlu ve olumsuz yönde etkilerini bizzat yaşayan bir aileden geliyorum. Bir öğretmenin benim hayatımda nasıl bir değişiklik yaşattığını, başka bir öğretmenin de benim kardeşimin hayatını nasıl kararttığını bizzat yaşadım. Hangi sorunu ele alırsak alalım, neyi konuşursak konuşalım çözümdeki birinci madde eğitim. Ancak bugünkü anlamda bir eğitimden bahsetmiyorum. Bugün sadece öğretim yapıyoruz. Bilim üretebilirsiniz. Mesela atom bombası bulundu. Ancak o atom bombası Japonya’yı yok etti. Sosyal medyada canlı görüşme programları bulundu. Yurtdışındaki akrabalarla bile aynı anda canlı yayında görüntülü konuşuyoruz. Uzakları yakınlaştırırken, yakınları uzaklaştırdı. Akşamları evde aile bireyleri konuşamıyor, cep telefonu ile konuşuyor. 
Çocuğum beni dinlerken cep telefonu ile Almanya’daki akrabaları ile yazışıyor. Atı ehlilleştirdik, arabayı-tekeri icat ettik, ancak Hititler bunu bir savaş aracı haline getirdi. O yüzden, teknolojiyi ve bilimi üretmek çok önemli değil. Önemli olan onu nasıl kullandığınız. Bunun için eğitime çok önem veriyorum. Çocuklar geleceğimiz. Onların eğitimi ile ilgilenmek zorundayız”.
Son Güncelleme: 15.05.2017 11:32
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.