Çarşamba günü Aksu Belediye Meclisi’nin Kasım Ayı oturumu gerçekleşecek. 7 madde için toplanacak mecliste birkaç plan değişikliğinin yanı sıra, belediye bünyesinde yeni bir şirketin kurulmasıyla ilgili Destek Hizmetler Müdürlüğü’nün talebi ile beraber, Fettahlı Mahallesi’nde yapılmak isteyen bir akaryakıt istasyonu ile ilgili gündem maddeleri mevcut.

Bilindiği üzere akaryakıt istasyonu ile ilgili gündem maddesi, Aksu Belediye Meclisi’nin Ekim ayı oturumunda ele alınmış, beraberinde büyük tartışmaları getirmişti. Yine tartışmalar eşliğinde bu madde Plan ve Bütçe Müdürlüğü’ne geri gönderilmişti. Plan Proje Müdür Vekili İbrahim Kılıç’ın, konunun tekrar değerlendirmesi için gönderdiği dosya, bu Çarşamba tekrar mecliste ele alınacak. Bu konunun yeni bir tartışmayı, beraberinde getirip getirmeyeceğini bu oturumda göreceğiz.

Geçmişle ilgili gelişmeleri kısa bir şekilde hatırlattıktan sonra gelelim esas konumuza. Meclis gündemiyle ilgili maddeleri incelediğimde oldukça dikkatimi çeken, belediye bünyesinde kurulması düşünülen yeni şirket ile ilgili madde oldu.

İbare şu şekilde;

Belediyemiz tarafından yürütülecek tüm hizmetlere, esas işlerde kullanılmak üzere yapım işi, hizmet, mal ve danışmanlık hizmeti alımı işlerinde kaynakların daha etkin ve verimli kullanımını sağlamak amacıyla,  yeni bir şirketin kurulması, kurulmuş bir şirketin devir alınması, şirketin tamamının veya bir kısmının hibesinin kabul edilmesi, bir şirketin sermayesine ortak olunmasıyla ilgili Destek Hizmetler Müdürlüğü’nün 27.10.2020. tarihli ve 5576 sayılı yazısı.

Talep yazsında da anlaşıldığı gibi, ucu açık bir istek. Bu ucu açık ibareyi okurken, aklıma birçok soru geldi. Neden belediye kurulmuş bir şirkete ortak olmak istesin? Bir şirketin tamamını veya bir kısmını hibe olarak kabul etsin. Ortak olunacak şirket belediyenin öz kaynaklarını ne derece kullanacak. Kaldı ki, bu şirketin sicilinin temiz olup olmadığının bir garantisi var mı?  Batık bir şirketi kurtarmaya yönelik bir çalışmamı? Vergi borcu veya kredi borcu var mı?  Onlara kim bakacak, kim kontrol edecek? Şeklinde birçok soru geldi.

Ayrıca belediyenin mevcut bir şirketi var iken, neden ikinci bir şirkete gerek duyar. Varsayalım ki gerek var. O halde neden sıfırdan bir şirket kurulmaz? Veya talep edilen istek, bu yönde değil de, ucu açık ibarelerle dolu. İşte bu sorular yanıt bulmak için önce Aksu Belediye Başkanı Sayın Halil Şahin’i aradım. Ancak o esnada kendisine ulaşamadım.

Sonra bilgisine ve deneyimine çok güvendiğim, aynı zamanda belediye mevzuatını çok iyi bilen bir dostumu aradım. Gündem maddesini kendisine okudum. Aklımdan geçen soruları kendisine paylaşmak isterken, dostum benden önce davranarak, söze atıldı. “Önce şunu belirtmek isterim” ile başlayan dostum,  “Bu maddenin ucu açık.  Ayrıca bir şirket hissesini devir almanın bir anlamı yok. Git kendine sıfırdan bir şirket kur. Veya belediyedenin mevcut şirketinin ana sözleşmesinde bir değişiklik yaparsan, maksat ve mevzu kısmına değişikliği eklediğin taktir de aynı şirket üzerinden çalışma yapılabilirsin. Neden ikinci bir şirket? Kurulmuş bir şirketin devrini aldığında veya ortak olduğunuz da, o şirketin geçmişine de ortak oluyorsunuz. Yani o şirketin geçmişi de önemli. Vergi borcu ve kredi borçları sizi de ilgilendirir. Böyle bir şey yapılırsa, batık bir şirketi kurtarmaya yönelik bir çalışma olabilir. Ayrıca, ikinci bir şirket demek, muhasebe masrafları demek. İşlem masrafı, yeni bir yönetim kurulu oluşturmak demek. Bunların hepsi ayrı ayrı masraf. Yeniden müdür atanacak, buna para verilecek. Her şirketin bir genel müdürü olacak. Yönetim kurulu olacak. Bir sürü ayrı iş çıkacak. Amaç iş yapmaksa, yeni şirket kurma yerine, belediyenin var olan şirketinin ana sözleşmesine değişiklik yapılır ve masraftan kurtulur” şeklinde açıklamalarda bulundu.

Sonra Başkan Şahin aradı. Kendisine kurulacak olan şirketin, kurulma nedenini sordum.

O da şu cevapları verdi; “ Belediye Bünyesinde yapacağımız ve bütçesi yüksek olan her tülü çalışma için bir şirket gerekiyor. Şu an personel alımı için bir şirketimiz mevcut, ama diğer hizmet işleri için bir şirketin olması gerekiyormuş. Şirketlerin arka planını pek bilmem. Arkadaşlarımız araştırıyor. Diyelim ki 20 milyon TL’lik bir hizmet işi yapmanız gerekiyor. Sıfırdan kurulan bir şirket iş bitirimi yetersizliğinden dolayı böyle bir çalışmanın içerisine giremiyormuş. Ama bizimde acil olarak yapmamız gereken işlerimiz var. Bundan dolayıdır ki arkadaşlar bununla ilgili çalışmalar yapıyor. Tecrübesi olmayan bir şirketle böyle bir çalışmanın olabileceğini ifade ettiler. Çalışmanın soncu bekleyeceğiz”  

Ucu açık gündem maddesiyle ile ilgili aklıma gelen sorular ve bununla ilgili yapılan açıklamalar bu şekilde. Gerisine Çarşamba günü gerçekleşecek olan Aksu Belediye Meclisi’nde tanık olacağız.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.